3 najdôležitejšie veci, alebo len 1?

Dneska začnem trošku úvahovo-motivačne. Pýtali ste sa niekedy čo je tým najväčším problémom v dosahovaní cieľov, splnení snov? ("Jasné, že nie a jasné, že čakáte, čo vám poviem.") Neviem či mám odpoveď pre každého, a určite nie pre špekulantov. Avšak jak si tak dneska večer nahlas uvažujem, napadlo mi, že za tým nemusí byť hneď celá veda, aj keď tiež to nieje vec na jedno slovo. Aj keď? Možno.

1. Hlavný a najdôležitejší dôvod to spraviť musí byť PRE SEBA. Ak to budete robiť kôli partnerovi/partnerke, deťom, rodičom, kamošom... bla bla... nedokončíte to!
2. VZDELAŤ SA - žijeme v informačnej dobe, bez správnych informácií je akákoľvek snaha bezcenná, staňte sa odborníkom v danej veci aby ste vedeli pomôcť sami sebe.
3. APLIKOVAŤ - všetky teórie a informácie sú na nič ak to neuvediete v prax... Aj najlepší nápad je bezcenný pokiaľ nie je zrealizovaný.

Ja viem, ľahko sa o tom takto rozpráva a píše, horšie je to s konaním. Aj ja som ten lenivý tučko čo častokrát nerobí to čo má, hľadá kopu dôvodov len nie tento najdôležitejší a skáčem šipku do bazéna bez dostatočných informácií...(Je tam vôbec voda? Aúú.)

Ale poďme sa baviť naprosto vážne. Každý z nás má svoj cieľ, sen, niečo čo v živote chce, možno chcel a odložil to na vedľajšiu koľaj z rôznych dôvodov. Ale čo nás naozaj drží od dosiahnutia našich snov? Je to motivácia? Tej je predsa všade jak piesku na púšti. (No dobre, možno skôr ako piesku v presýpacích hodinách.) Namotivovať sa nie je vôbec problém. Problém je niekde po tom, vydržať pri tom správnom. (Ja viem, komu by sa chcelo?) Odpoveď na túto otázku už asi tušíte.


DISCIPLÍNA - To znamená robiť to čo je správne aj keď sa mi zrovna nechce, vonku prší a moja nálada je niekde pod bodom mrazu. Ja viem, nepohodlné a nepríjemné. Napríklad ja v tejto chvíli čo toto píšem (asi 1 ráno) by som radšej zaľahol do postele a kašlal na to. Ale niečo mi vraví že napísať týchto pár slov bude užitočné a stojí to za to. (Wow, prvý krát v živote čo som sa donútil k disciplíne?) Rovnako ako tlstý človek musí uprednostniť zdravšie jedlo a pohyb pred fast foodom a ležaním pred telkou. Aj vy pri dosahovaní svojho sna musíte najskôr vedieť čo je dobré robiť a čo zas nerobiť. Potom je fajn uvedomiť si že to robíte iba pre seba a nikoho iného. A nakoniec to všetko aplikovať, robiť to aj keď je asi tisíc výhovoriek prečo radšej robiť niečo iné (prokrastinovať - odkladať dôležité na neskôr a nahrádzať to menej dôležitými činnosťami) ale vy sa rozhodnete robiť práve to, lebo to chcete a viete, že to má pre vás zmysel nielen dnes, ale aj do budúcnosti. 



Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Peniaze

Čo som sa naučil vďaka ULTIMATE FRISBEE?

Piatková noc plná promile ?