Piatková noc plná promile ?

Taká malá úvaha nad "klasickými" piatkovými večermi mnohých ľudí.

Scenár asi každému dobre známy, hlavne tým mladším. Večer stretávka celej partie, väčšinou ešte nedospelé decká, niekto starší ide kúpiť zopár flašiek a ide sa celý večer "recyklovať"...

Ja sa pýtam prečo to robiť? Prečo sa celý týždeň tešiť na piatok? Potom sa opiť do nemoty, nevedieť o sebe, zobudiť sa tak v sobotu večer / nedeľu ráno s hroznou opicou a vyplakávať ako mi je zle a že zajtra(pondelok) už zas musím do školy / práce. Prečo?

Raz som s pár kamarátmi jeden taký večer absolvoval (alebo skôr skúsil absolvovať), aby som vlastne skúsil čo to je, však nebudem hodnotiť niečo čo som nezažil, že? A áno, nebolo to prvý raz kedy som sa trošku opil, ale nejak som vôbec nepoňal tú atmosféru, pointu toho večera. Samozrejme, že som tak po hodine odišiel a s pocitom veľkého nepochopenia sa uložil do postele, pretože únava v kombinácii s alkoholom robila svoje. Druhý deň asi okolo obeda bol facebook ako vždy plný príspevkov typu "Včera bolo fajne, síce si nič nepamätám, ale bolo super." obvykle s nejakou príhodnou fotkou jak sa banda ožralov pokúša tváriť triezvo alebo inak dosť vtipne. A ja som dumal, že prečo toto robiť každý týždeň?


Ja to na jednej strane trošku chápem, zakázané ovocie chutí, puberta ťažko trieska zo strany na stranu a ísť si v piatok večer naliať pár deci debility, možno výpadkov pamäte znie fakt super cool. Hlavne pre tých čo ešte nedovŕšili 18 rokov.

Na druhej strane čo ich to naučí? Že život je hrozný, že jediná zábava je piatková noc v parku s pár fľašami alebo v nejakom bare/klube...

Ďalšia vec je pestovanie alkoholizmu (závislosti od alkoholu) už u týchto mladších. Nemusí to hneď vyzerať tak hrozne jak poznáte z TV, a lá rozklepaná socka bez svojho poldeci. Ale určitý návyk sa tým vytvára. A ako iste poznáme, mnoho závislostí vzniká hlavne v hlave, zvykmi.

Je pravda, že ja som tieto piatkové stretávky nikdy moc nevyhľadával. Len ten jediný raz z vedeckých dôvodov zistiť čím to vlastne je tak obľúbené a asi som to nenašiel. Lebo prečo sa vlastne opiť, niečo pravdepodobne rozbiť, možno niekoho hlavu/ruku/nohu, potom s hroznou opicou prežiť tie posledné hodiny voľného víkendu a triasť sa stresom pred pondelkom? Nejak mi asi uniká pointa, ak ju niekto viete kľudne zanechajte komentár.

Pre malé ujasnenie, ja nie som úplný abstinent. Všetci čo ma poznajú vedia, že nejaké dobré pivo si občas rád dám. Ale zas nijak extra často a keď už, musí to byť niečo fakt dobré. Tie bežne dostupné už moc nemusím. A áno pár krát som sa aj opil, viem čo to je taká tá filozofická nálada alebo "opica" / "harambe" / "king kong" ale také tie výmazy pamäte ja fakt nevyhľadávam, a asi som ani nikdy nezažil. Možno je to aj tým, že mám v sebe nejakú zábranu, že po tom asi piatom, max šiestom pive keď som v tej nálade hlbokých úvah už do mňa nedostanete ani kvapku. Len raz som skúsil prejsť za túto náladu kombináciou piva a tvrdého a druhý deň mi bolo tak skvele, že som asi 3 mesiace úplne abstinoval. A toto zažívať každý víkend teda ozaj nechcem. Takže zo skúsenosti vravím: Prečo toľko chlastať? 

Ja sa pýtam naozaj je toto jediný spôsob ako tráviť tie víkendy? Naozaj nieje nič iné čo by sa dalo robiť? Naozaj treba byť priotrávený alkoholom aby sa človek vedel uvoľniť? Nejak mi to nejde dokopy. Možno ja som ten blbec čo to nechápe, možno som len čudák čo to nikdy nevyhľadával a teda moc nevie o čom to je. Ozrejmite mi to prosím niekto. Ja to fakt nechápem.

Je na svete predsa toľko iných vecí čo robiť. Je tu predsa možnosť ísť s kamarátmi na pivo, ale neožrať sa hneď, proste si pokecať u dobrého chmeleného a odísť bez nutnej návštevy ťažkej opice na druhé ráno. Je tu možnosť napríklad aj nepiť vôbec. (Úprimný obdiv všetkým abstinentom odo mňa.) A veľa ďalších možností. Tak prečo si vybrať zrovna tú najbrutálnejšiu?

Viem, je tu viac otázok ako odpovedí, ale odpovedzte si na to sami. Ja sám mám vo veci celkom jasno, vaše rozhodnutie nechávam na vás. Podeľte sa o názory v komentároch, rád sa dozviem niečo ďalšie. Ďakujem - ČIMO.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Peniaze

Čo som sa naučil vďaka ULTIMATE FRISBEE?